Opublikowany został projekt toru na którym w 2012 roku ma zostać zorganizowany wyścig o GP USA. Zaprojektowany przez Hermanna Tilke obiekt zgodnie z wcześniejszymi założeniami charakteryzuje się długimi prostymi zakończonymi nawrotami, które mają ułatwić wyprzedzanie.
„Myślę, że kierowcy i kibice naprawdę polubią ten tor” - mówił Tavo Hellmund, partner promotora wyścigu, czyli Full Throttle Productions. Prace nad torem położonym w Teksasie mają rozpocząć się w grudniu, jednak Hellmund przyznaje, że nie chce wyznaczać jeszcze konkretnej daty.Tor w pobliży Austin według projektu ma charakteryzować się długością około 5,5 kilometra oraz różnicą wzniesień na poziomie 40 metrów.

01.09.2010 12:42
0
Moje pierwsze wrazenie: Podoba mui sie ten tor ale coz i tak bedzie bardzo nowoczesny ((pewnie) szkoda
01.09.2010 12:44
0
widzę nawet ,że są upragnione skróty Berniego :)
01.09.2010 12:46
0
Ciekawy tor. Wydaje się że jest dużo miejsc do wyprzedzania. Mnie się podoba :D
01.09.2010 12:54
0
Pierwsze wrażenie- tor ma podobną charakterystykę do Abu Dhabi.
01.09.2010 12:55
0
Od początku: pierwsza sekcja trochę jak zakręty S w Japonii, potem ten nawrót jak na starym A1 Ringu w Austrii bodajże, no i tak końcówka - ciśnie mi się na usta Stadion na Hockenheimie lub ostatni sektor na Silverstone a i te wyprzedzanie nie będzie takie łatwe, bo ten zakręt po prostej to wcale nie taki ostry nawrót
01.09.2010 12:56
0
wygląda interesująco :)
01.09.2010 12:58
0
Wygląda zachęcająco ,i tu by się przydał kanał-F Ciekawe czy wypali ten projekt i GP w USA 40 m różnicy w terenie , więc sporo podjazdów i zjadzów ciekawe jak w 3D wygląda ten tor ,średnia długość około 5,5 km coś około 50 - 60 okrążeń rozkoszy dla oczu i uszu F1-maniaków :-)
01.09.2010 13:00
0
Kierowcy ocenią ale wygląda ciekawie :))
01.09.2010 13:06
0
Pełna pętla wygląda bardzo obiecująco, ciekawe jaki się okaże jak F1 do niego zawita.
01.09.2010 13:14
0
BP pewnie im nie pomoże:) Tyle zakerntów to aż dziwne jak na Amerykanów. Ich tory zazwyczaj mają dwa :)
01.09.2010 13:17
0
f1andrewf1 też w pierwszej sekundzie gdy go zobaczyłem skojarzył mi się z Abu
01.09.2010 13:24
0
Różnice wzniesień na poziomie 40m i to jest właśnie to czego brakowało mi na nowych torach. Może być ciekawie.
01.09.2010 13:28
0
bahrain 2
01.09.2010 13:31
0
Co wy piszecie? Zero podobieństwa. Co? Że kierunek ten sam?
01.09.2010 13:33
0
Pierwsza sekcja ma szybkie zakręty jak na Silverstone. Długa prosta zakończona wolnym zakrętem daje okazję do wyprzedzania tym bardziej, że prowadzi na nią kolejny, dosyć wolny zakręt. Ciekawy jestem jak to wyjdzie w praniu.
01.09.2010 13:36
0
I pewnie ogromna VIP loża dla Parys Hilton i jej podobnych:)
01.09.2010 13:47
0
Ja tam wolę takie tory jak np.Spa,Suzuka,Monza,Silverstone,Albert Park tak jest wiele miejsc do wyprzedzania i wyścigi nie są nudne jak na Marina Bay,Cataluya,Yas Marina,Hungaroring. Pomijam Monte Carlo bo to jest bardzo specyficzny tor i także go lubię.
01.09.2010 13:51
0
Różnice wzniesień na poziomie 40m i to jest właśnie to czego brakowało mi na nowych torach. Może być ciekawie.
01.09.2010 13:55
0
Tor 1 Klasa
01.09.2010 14:19
0
Imponujący układ. Zespoły będą musiały wykonać niezły szpagat miedzy V max a dociskiem. Charakterystyka toru podobna do Spa-Francorchamps. Swoją drogą odwrotny kierunek jazdy chyba byłby lepszy dla tego toru.
01.09.2010 14:45
0
Maggots Becketts z Silverstone, Stadion z Hockenheim i zakręt numer 8 z Istambułu, tylko że w drugą stronę. Niezły mix ciekawych zakrętów z różnych torów, powinno się przyjemnie jeździć na takim torze ;)
01.09.2010 14:47
0
Układ toru wygląda dość ciekawie i wydaje się być szybkim obiektem. Podejrzewam, że w serii Nascar na pierwszym okrążeniu połowa nie dojedzie do alei serwisowej :)
01.09.2010 14:58
0
Troche przypomina mi tez Fuji... Podoba mnie sie :-)
01.09.2010 15:01
0
4. f1andrewf1 Ja tam jestem wręcz pewny że projektant aż za bardzo się opierał na tym projekcie. Mam nadzieję że chociaż to nie będzie tor o szerokości lotniska...
01.09.2010 16:06
0
mi się nie podoba... są ciekawsze tory, niedługo wszystkie będą miały wolne szybkie średnie i nie wiadomo jeszcze jakie zakręty... jedyne co może go uratować to szerokość, najlepiej żeby betonem wylali jak to w usa :)
01.09.2010 16:53
0
Fajny tor z długą prostą a później ostrym zakrętem, dobre miejsce na wyprzedzanie. Kilka szybkich i kilka wolnych zakrętów.Zespoły mogą mieć problem z dobraniem odpowiednich ustawień docisku aerodynamicznego,jedni wybiorą większą prędkość na prostej a inni szybsze pokonywanie zakrętów.
01.09.2010 17:12
0
dla tych co by chcieli w 3D obejrzeć zapraszam do f1talks.pl
01.09.2010 17:18
0
przedostatnia prosta, ostatni zakręt. Prosta startowa, pierwszy zakręt i kolejna prosta. Identycznie wygląda Laguna Seca :D
01.09.2010 18:05
0
Projekt dobry, ale obawiam sie, ze zostanie on zmieniony, reka Tilke czuwa. A to ktoras szykana bedzie zbyt niebezpieczna, a to zmarnuja potencjal zakretu za duza szerokoscia... duze maja pole do popisu, niestety.
01.09.2010 18:06
0
27. TuR1smo, haha, nie bluznij, Laguna Seca to swietny tor, a z tego pewnie wyjdzie pasztet, jak to zwykle spod reki Hermana i spolki ;-)
01.09.2010 18:15
0
1 sektor zasługuje na pochwałę. niestety mam obawy co do najdłuższej prostej. dohamowania będą duże, ale mogą nie wystarczyć do wyprzedzenia. z yas mariną w ogóle mi się nie kojarzy. jak już ktoś wcześniej napisał 1 sektor-suzuka, 2 sektor-hockenheim, 3-mieszany.
01.09.2010 18:24
0
Jak dla mnie tor przekombinowany, zakręt za zakrętem. Nie ma tak ani na SPA, ani na innym kultowym obiekcie. Szkoda, że nie będzie GP USA na Laguna Seca. Ten tor jest tak umiejscowiony, ze nawet gdyby Tilke chciał tam coś zmodyfikować/ dodać, i tak byłoby ciekawie.
01.09.2010 18:24
0
jaki by nie był - niech bedzie. Ja i tak marze o adelaidzie, a1 ring i imoli :D Wróćcie! :)
01.09.2010 18:39
0
przypomina troche abu-zabi
01.09.2010 18:40
0
32.Masz racje to chyba najlepsze tory...
01.09.2010 19:18
0
Popieram 32 i 34
01.09.2010 19:19
0
Tilke chyba zdaje sobie sprawe że jego tory są jednymi z najnudniejszych i próbuje kopiować, wręcz żywcem ściągać z innych torów. Otóż zakręty 3,4,5 to sekcja Maggots, Becketts z GP W.Brytanii Zakręty 1 i 11 to nawroty jak La Source z Belgii tylko oczywiście w inną strone, ciasne na wejściu i szerokie na wyjściu Zakręty 16,17 i 18 to kopia słynnego zakrętu nr 8 z Turcji z czterema wierzchołkami
01.09.2010 20:20
0
nuda. zbyt dużo miejsc ucieczki. dla nie tor im ma mniej tolerancji tym lepiej. może 3-5m od toru pułapki żwirowe bez możliwości wygrzebania się i wyciągnięcia przez obsługę jak Hamiltona w jednym z wyścigów. mniejsza tolerancja na błędy zwiększa udział umiejętności kierowcy w wyścigu.
01.09.2010 21:49
0
wyglada ze jest kilka dobrych miejsc do wyprzedzania
01.09.2010 22:31
0
A mi Z1 przypomina Z3 toru Jaypee Group Circuit tylko (w 3D) a co do wypowiedzi 36. lukas605 Z16-18 wcale nie są kopią Z8 z turcji, gdyż w Austin zakręty te biegną z górki, a trudność tego zakrętu w Istambule polega na tym żeby przejechać przez niewidoczny szczyt z jak największą prędkością
01.09.2010 23:10
0
39. Z16-18 są pod górkę, dopiero wyjście jest z górki, tak więc będzie jeszcze trudniej, o ile te różnice w wysokości się sprawdzą :)
01.09.2010 23:50
0
Dobrze żę wjazd na prostą jest po wolnym zakręcie. Oby wkocu było za co pochwalić tego SS-mana ;)
02.09.2010 00:23
0
Nie wygląda źle, choć ta najdłuższa prosta to chyba troszkę przesada biorąc pod uwagę długość okrążenia. Plus za różnicę wzniesień. Wszystko wyjdzie w praniu jak wyprofilowano zakręty.
02.09.2010 07:31
0
Ciekawe, że już prosta start-mety jest pod górkę, na której szczycie jest skręt w lewo. Ciekawi mnie też ta "hopka" między 11 a 12
02.09.2010 07:32
0
sorki, pomyłka. Start-meta jest na jednym poziomie, tylko przechodzi we wzniesienie ;/
02.09.2010 08:23
0
a mi się tam podoba szczególnie start będzie ciekawy ostro pod górkę i ostry zakręt w lewo, będzie ciekawie ;)
02.09.2010 08:46
0
piękny tor
02.09.2010 09:45
0
@black knight czy to chodzi o ten tor (tyle że przed modernizacją) czy też wspomniany projekt będzie powstawał od podstaw? http: //www.youtube.com/watch?v= YZ7fUekksS0.
02.09.2010 17:51
0
Jakoś czarno widze ten tor. Szkoda że najdłuższa prosta nie jest zakończona nawrotem, bo wtedy było by to dobre miejsce do wyprzedzania, ktoś powiedział że każda prosta powinna byc zakończona nawrotem, nie chce skłamac ale to chyba Williams albo Sam Michael (najprawdopodobniej ktoś z tej dwójki).
02.09.2010 17:55
0
Oj sorki nie przeczytałem całego artykułu mówiącego o prostych, ale jakimś cudem najdłuższa prosta jest zakończona zakrętem o około 100%, ale inne proste rzeczywiście mają nawrót. Tor wygląda na typowy tor jakich wiele w kalendarzu, byle rzeczywiście było dużo dobrych miejsc do wyprzedzania, to będzie dobrze.
02.09.2010 17:57
0
A i jeszcze jeden zakręt jakby skopiowany z turcji i bardzo mnie to cieszy bo to fajny zakręt:) Pozdro dla wszystkich
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się